Functionaliteiten

Een groot voordeel van beeldbellen in de zorg is het gebruiksgemak. Iedereen kan vanaf de eigen tablet of smartphone deelnemen vanuit de eigen spreekkamer of zelfs huiskamer. Patiënten en cliënten met een beperkte mobiliteit kunnen eenvoudiger de behandelaar spreken voor een herhaalconsult. Op deze pagina vindt u een overzicht met omschrijvingen van alle functionaliteiten die FaceTalk u te bieden heeft.

Direct videobellen

Met ‘direct videobellen’ is het mogelijk om ad hoc een videoconsult te starten aan de hand van een unieke code. De behandelaar of assistent genereert een code en communiceert deze code met de patiënt of cliënt. Hij of zij voert de code vervolgens in op de FaceTalk app en zo start er direct een videoconsult met een beveiligde verbinding.

Melding uitlooptijd

De patiënt of cliënt ontvangt een melding in de digitale wachtkamer als de behandelaar uitloopt en het videoconsult later zal starten. Deze melding verschijnt in een tekstvenster in de digitale wachtkamer en kan makkelijk aangepast worden. De patiënt of cliënt houdt rekening met de uitlooptijd en wacht totdat de behandelaar er is voor het videoconsult begint.

Look & feel van eigen ziekenhuis of afdeling

De FaceTalk omgeving wordt qua huisstijl aangepast zodat het voor de patiënt of cliënt zichtbaar is dat het videoconsult plaatsvindt met een behandelaar van de eigen zorgorganisatie. Het logo en de kleuren worden in FaceTalk aangepast en ook worden de e-mail uitnodigingen, die aan de patiënt of cliënt worden verzonden, op maat gemaakt.

Assistent planner

De assistent plant in FaceTalk de videoconsulten voor de behandelaren in waar de assistent machtiging voor heeft gekregen. De assistent voert alle gegevens in die nodig zijn voor het videoconsult en verzend een e-mail uitnodiging naar de patiënt of cliënt. De assistent kan voor meerdere behandelaren van verschillende afdelingen de agenda’s beheren.

Automatische verbinding

FaceTalk is zo ingericht dat een patiënt of cliënt automatisch in het videoconsult wordt geplaatst zodra de behandelaar aanwezig is. De patiënt of cliënt ontvangt een melding zodra de behandelaar er is en accepteert deze melding om verder te gaan naar het videoconsult.

SMS alert ontvangen

De patiënt, cliënt of behandelaar heeft de mogelijkheid om een half uur voor het videoconsult een SMS-alert te ontvangen over de aankomende afspraak. Met deze herinnering worden deelnemers erop geattendeerd dat het videoconsult bijna start zodat men zich op het consult kan voorbereiden.

Online spreekkamer

Elk videoconsult vindt plaats in een unieke online spreekkamer met een beveiligde en uitstekende audio- en video verbinding.

Integratie met EPD

Een integratie met het EPD is mogelijk waarbij de assistent nu direct vanuit het EPD uitnodigingen kan aanmaken en verzenden. In het verleden zijn er ook koppelingen met andere systemen gemaakt en voor elke nieuwe koppeling gaan we eerst onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Automatisch versturen uitnodigingsmails

Zodra er een afspraak is aangemaakt in de agenda ontvangt de patiënt of cliënt een e-mail uitnodiging met hierin een button naar de digitale wachtkamer zodat deze op het moment van de afspraak naar de digitale wachtkamer gaat. Op de dag van de afspraak zelf ontvangt de patiënt of cliënt een e-mailherinnering met dezelfde button naar de digitale wachtkamer.

Delen van medische gegevens

Het delen van medische gegevens zoals beelden of een patiënten- of cliëntendossier is mogelijk tijdens een videoconsult. Een behandelaar kan zijn of haar scherm delen, maar kan er ook voor kiezen om één document of beeld te delen die dan zichtbaar wordt voor de patiënt of cliënt.

Meerdere mensen uitnodigen

In één videoconsult kunnen in totaal 12 deelnemers van verschillende locaties meedoen. Tijdens het videoconsult kan de behandelaar ook mensen uitnodigen om meteen deel te nemen aan het huidige videoconsult.

Verschillende afdelingen beheren

In FaceTalk kunnen er verschillende afdelingen worden aangemaakt met hierbij behorende behandelaren en assistenten of andere zorgverleners. Een beheerder die toegang heeft tot één afdeling of alle afdelingen kan hiervoor nieuwe gebruikers aanmaken en wijzigen.

Digitale wachtkamer met dashboard

In de digitale wachtkamer ziet de patiënt of cliënt de starttijd en eindtijd van het videoconsult, maar ook met welke behandelaar men een videoconsult heeft. Wanneer er een uitlooptijd wordt aangegeven wordt dit ook zichtbaar in de digitale wachtkamer.

Compatibel met videoconferencing

Met FaceTalk kunt u ook een videoverbinding opzetten naar een videoconferencing unit of een online kamer zoals gebruikt wordt voor een MDO. De videokamer zet u in het adresboek en vanuit hier kunt u direct naar de videokamer bellen om mee te doen aan een videogesprek.